Kenapa Hilangnya Dia?

Hidup ini hanyalah sementara. Jadi marilah kita bersama-sama membentuk diri kita supaya lebih baik dari hari-hari yang lepas dan tahun-tahun yang lepas. Salam Maal Hijrah 1433 .

Seiring dengan kemodenan media komunikasi, facebook dan sms menjadi medium untuk merapatkan ukhwah dan perantaraan antara satu sama lain. Namun gejala ini mula disalah guna oleh anak-anak muda yang ketagih rasa kasih dan sayang. Putera mengaku, pernah berada dan mengalami situasi ini sebelum ini, tapi, sempena tahun baru ni, azam yang menggunung, untuk mendapatkan kejayaan didalam hidup. InsyaAllah. Jadi bagi mereka yang rapat dengan Putera, sorry kalau Putera tak balas text korang ke hape, Putera admit that Putera malas nak layan mesej sapa2 sebab nk focus study dan macam2 lagi.

Dia, so, dalam konteks ini, merujuk kepada Strawberry yang pernah Putera cerita sebelum ini, yang menjadi bahan tatapan, tak pernah Putera suarakan, hanya jari jemari yang "exited" bermadah kata untuknya di laman maya ini. Namun, hilangnya dia dari hati ini kerana kehadiran seorang wanita yang luhur jiwanya. Dia memahamiku saat ku sedih dan saat ku gembira. Aku gembira bersamanya walaupun dia hanya menggelarkan dirinya sebagai "Akak". Akak ini telah banyak membantu aku membetulkan pandangan dari C.I.N.T.A.B.U.T.A kepada si Strawberry. Akak memahami segala apa yang Putera hadapi. Dialah penyuntik semangat kepada Putera

Kini, aku hanya ingin teruskan kehidupan sebegini, kehidupan yang tenang dan cool. Aku tidak mahu fikir, mengulangi kesilapan dan memberi tanggungjawab kepada mereka yang mempunyai jiwa yang rapuh. Aku tak mahu mengecewakan korang semua. Biarlah kita berkawan sampai penghujung hidup. :)

~:Cer korang dengar lagu ni:~


Selalu sangat tajuk yang Putera bagi tak sama dengan content kan? Haha, korang layan je lah. Kbai :)
Tq sebab sudi baca .



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sorry! Peperiksaaan Semester Program Matrikulasi 1

The Journey of Unknown + Bypass Quota Broadband