The Journey of Unknown + Bypass Quota Broadband


Assalamualaikum readers sekalian, ni baru lepas dapat result yang diibaratkan atas pagar je, tapi hakikatnya, okela, bersyukur dengan apa yang ada. 3 pointer above, exact pointer adalah rahsia. Hehe. 
Dengan result yang Putera dapat, Putera dah rasa masa depan Putera yang terletak pada subjek Science Computer, dan berhasrat nak sambung degree in Computing. Yeah! Putera suka, dan bersyukur sebab result kali ni, luar dari jangkaan Putera.

Bypass Quota Broadband

Hari tu, Putera jalan-jalan la dekat internet ni, kotkot ada cara yang bole Hack broadband kita yang kedekut quota ni, last-last, Putera jumpa satu apps yang menarik, which is MoonlightVPN.
VPN(Virtual Private Network) adalah satu service internet yang boleh bypass Quota yang diallocate oleh ISP kita(maxis, celcom). Actually, konsep die sama dengan proxy cuma MoonlightVPN ni lagi advance. Speed dia hampir sama dengan actual speed internet kita.. 
Putera terjumpa benda ni, so nak share lah, tapi benda ni berbayar, so kalau korang nak cuba ada trial, tapi contact ler reseller kat link yang Putera akan bagi. So far, Putera dah cuba, dan service die memang terbaek. Dah habis quota tapi boleh lagi download adobe photoshop cs5.1 dalam masa 2 jam (969MB). Dan website seperti youtube pon laju je. So far, yang paling murah, service ni, RM15/ untuk 2bulan. Korang contact la link bro yang aku akan bagi ni.


Putera bagi thumbs up untuk VPN ni, memang terbaek sebab da cube, tinggal nak subscribe je.
Kalau korang pakai pelan internet yang 1.5GB pun boleh sedut unlimited pakai benda ni. So, try lah ye :)


"Sharing is Caring"

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sorry! Peperiksaaan Semester Program Matrikulasi 1